Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Medier og meningsdannelse er en ny bog til undervisningen i samfundsfag på ungdomsuddannelserne. Bogen kan bruges på A-, B- og C-niveau, og den dækker dele af kernestoffet i sociologi og politik.
I Medier og meningsdannelse fremstilles en række sociologiske teorier om identitetsdannelse og meningsdannelse, om digitale indfødte og digitale indvandrere, om adfærd på de sociale medier og om diskursanalyse.
Fra politikområdet inddrages politisk kommunikation, retorik og argumentationsteori, teorier om mediernes effekt på modtageren, medialisering og spin. Der er også kapitler om mediernes betydning for og rolle i demokratiet, om mediernes rolle i krisetider med coronakrisen som case, om populisme, overvågningskapitalisme, konspirationsteorier og fake news.
I bogen findes en vekselvirkning mellem teorier og konkrete eksempler. Hvert kapitel indledes med refleksionsspørgsmål og afsluttes med kernebegreber, tjekspørgsmål og opgaver.
I Medier og meningsdannelse fremstilles en række sociologiske teorier om identitetsdannelse og meningsdannelse, om digitale indfødte og digitale indvandrere, om adfærd på de sociale medier og om diskursanalyse.
Fra politikområdet inddrages politisk kommunikation, retorik og argumentationsteori, teorier om mediernes effekt på modtageren, medialisering og spin. Der er også kapitler om mediernes betydning for og rolle i demokratiet, om mediernes rolle i krisetider med coronakrisen som case, om populisme, overvågningskapitalisme, konspirationsteorier og fake news.
I bogen findes en vekselvirkning mellem teorier og konkrete eksempler. Hvert kapitel indledes med refleksionsspørgsmål og afsluttes med kernebegreber, tjekspørgsmål og opgaver.
- Forfatter
- Ole Hedegaard Jensen
- ISBN13
- 9788761695857
- ISBN10
- 8761695858
- Udgave /år
- 1 / 2021
- Forlag
- Systime
- Sidetal
- 107
- Indbinding
- Hæftet