Medier og meningsdannelse

Medier og meningsdannelse

Systime
9788761695857
195,00 kr
Bruttopreis

 
Medier og meningsdannelse er en ny bog til undervisningen i samfundsfag på ungdomsuddannelserne. Bogen kan bruges på A-, B- og C-niveau, og den dækker dele af kernestoffet i sociologi og politik.
I Medier og meningsdannelse fremstilles en række sociologiske teorier om identitetsdannelse og meningsdannelse, om digitale indfødte og digitale indvandrere, om adfærd på de sociale medier og om diskursanalyse.
Fra politikområdet inddrages politisk kommunikation, retorik og argumentationsteori, teorier om mediernes effekt på modtageren, medialisering og spin. Der er også kapitler om mediernes betydning for og rolle i demokratiet, om mediernes rolle i krisetider med coronakrisen som case, om populisme, overvågningskapitalisme, konspirationsteorier og fake news.
I bogen findes en vekselvirkning mellem teorier og konkrete eksempler. Hvert kapitel indledes med refleksionsspørgsmål og afsluttes med kernebegreber, tjekspørgsmål og opgaver.
Autor
Ole Hedegaard Jensen
ISBN13
9788761695857
ISBN10
8761695858
Auflage / Jahr
1 / 2021
Verlag
Systime
Seitenzahl
107
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.