Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Med udgangspunkt i en række typiske 1.-årsforløb bygger bogen øvelser til og viden om de skriftlige genrer ind i den almene danskundervisning – og præsenterer på den måde HF’erne for den analyserende, introducerende og diskuterende artikel.
Bogens didaktiske grundidé er at fusionere fagets skriftlige dimension med de øvrige aktiviteter og områder, vi arbejder med i dansk.
Fusionsdidaktikken sikrer, at skriftlighed indgår som en naturlig, integreret del af danskfaget – og ikke noget vi gør ved siden af faget.
Denne fusionsdidaktik styrker HF-kursisternes evne til at trække deres faglige viden fra fagets stofområder med over i deres skriftlige produkter, så produkterne afspejler en fornuftig, bevidst balance mellem stilegenreforståelse og danskfaglig viden og metode
Bogens didaktiske grundidé er at fusionere fagets skriftlige dimension med de øvrige aktiviteter og områder, vi arbejder med i dansk.
Fusionsdidaktikken sikrer, at skriftlighed indgår som en naturlig, integreret del af danskfaget – og ikke noget vi gør ved siden af faget.
Denne fusionsdidaktik styrker HF-kursisternes evne til at trække deres faglige viden fra fagets stofområder med over i deres skriftlige produkter, så produkterne afspejler en fornuftig, bevidst balance mellem stilegenreforståelse og danskfaglig viden og metode
- Forfatter
- Janne Vigsø Børsting, Tina Dunø
- ISBN13
- 9788770820257
- ISBN10
- 8770820252
- Udgave /år
- 1 / 2016
- Forlag
- LR Uddannelse
- Sidetal
- 192
- Indbinding
- Indbundet