Markedsanalyse i teori og praksis

Markedsanalyse i teori og praksis

Gyldendal
9788776756222
369,00 kr.
Inkl. moms

 

Denne lærebog er rettet mod økonomiske uddannelser op til bachelorniveau og giver en omfattende indføring i alle markedsanalysens aspekter.

Kapitlerne har en vekselvirkning mellem de teoretiske, statistiske modeller i markedsanalysen – og beskrivende praktisk orienterede afsnit, der trin for trin beskriver, hvorledes en god markedsanalyse opbygges.

Bogen lægger stor vægt på, at den studerende opnår en forståelse af, hvilke former for analyse et givet talmateriale kan bære.
Opbygningen er i hovedtræk som følger:

* Den kvantitative markedsanalyse, herunder bl.a. målgruppe, analysedesign, spørgeskema, stikprøver, interviewproces

* Statistiske test i markedsanalysen

* Den kvantitaative markedsanalyse

* Typer af markedsanalyser, herunder fx kommunikationstest, imageanalyser og kundetilfredshedsundersøgelser

* Rapportering og økonomi

Som hjælpeværktøj, især til kapitlerne 9 -12, er der på nedenstående link adgang til statistikværktøjet KeHaTools samt tilhørende manual, der beskriver installation og brug af værktøjet. Linket til dette er:

http://www.kennethhansen.net/kehatools.html

Forfatter
Kenneth Hansen;Poul K. Faarup
ISBN13
9788776756222
ISBN10
8776756222
Udgave /år
1 / 2008
Forlag
Gyldendal
Sidetal
320
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.