Samarbejde om det skolestartende barn

Samarbejde om det skolestartende barn

Akademisk Forlag
9788750041542
197,00 kr.
Inkl. moms

 

Skoleparathed er noget, der skabes i interaktionen mellem barnet og dets omgivelser. Den måde, overgang og skolestart forløber på, udtrykker ikke blot noget om barnet, men i høj grad også om det system, som familie, skole, dag- og fritidstilbud tilsammen udgør. Og det system kan enten understøtte eller begrænse barnets muligheder for at skabe sig en positiv identitet og selvforståelse som skolebarn.

En udfordring i samarbejdet om børns skolestart er, at der mangler en sammenhængende forståelse af den fælles pædagogiske opgave, skole, SFO og institutioner har. I denne bog præsenteres en sådan model. Udgangspunktet for modellen - og for denne bog - er det skolestartende barn selv. Barnet får således en afgørende position som medskaber af overgangsprocessen i det tværprofessionelle samarbejde.

Forfatter
Inge Schoug Larsen
ISBN13
9788750041542
Udgave /år
1 / 2014
Forlag
Akademisk Forlag
Sidetal
168
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.