Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Fra teori til praksis
Der er et stigende fokus på simulationsbaserede undervisningsmetoder på professions- og erhvervsuddannelser – ikke blot på sundhedsfaglige uddannelser, hvor man traditionelt har brugt simulationsbaseret undervisning, men også på tekniske, pædagogiske samt social- og samfundsfaglige uddannelser. Simulationsbaserede undervisningsmetoder – fra teori til praksis giver en grundig indføring i simulationsbaseret undervisning fra såvel et filosofisk epistemologisk perspektiv som et teoribaseret perspektiv til konkrete eksempler fra praksis. Bogen anlægger en bred forståelse af simulation fra klassisk færdighedstræning i skillslabs til skyggeteater og rollespil. Bogen henvender sig således til alle, som interesser sig for simulation som undervisning- og kompetenceudviklingsmetode.
Blandt de spørgsmål, der belyses i bogen, er:
• Hvordan kan simulation didaktisk tænkes og gennemføres, så undervisningen understøtter studerendes nysgerrighed og kreative udforskning af samspillet mellem teori og praksis?• Hvordan kan simulationsdidaktik understøtte studerendes professionelle udvikling?• Hvilken rolle spiller fidelitet og autenticitet for studerendes deltagelse i og udbytte af simulationsundervisningen?• Hvordan kan studerendes nervøsitet for deltagelse i simulationsbaserede undervisningsmetoder forstås og håndteres?• Hvordan kan kunst og kultur anvendes i simulationsundervisning til at træne etisk dømmekraft og konflikthåndtering?
Blandt de spørgsmål, der belyses i bogen, er:
• Hvordan kan simulation didaktisk tænkes og gennemføres, så undervisningen understøtter studerendes nysgerrighed og kreative udforskning af samspillet mellem teori og praksis?• Hvordan kan simulationsdidaktik understøtte studerendes professionelle udvikling?• Hvilken rolle spiller fidelitet og autenticitet for studerendes deltagelse i og udbytte af simulationsundervisningen?• Hvordan kan studerendes nervøsitet for deltagelse i simulationsbaserede undervisningsmetoder forstås og håndteres?• Hvordan kan kunst og kultur anvendes i simulationsundervisning til at træne etisk dømmekraft og konflikthåndtering?
- Forfatter
- Jette Henriksen, Vibeke Rønn Noer, Johanne Grøndahl Glavind, Anders Buch, Thomas Iskov, Birgitte Lund Nielsen, Birthe Debel Hansen, Mikkel Wiskerchen, Elsebeth Hovmøller Christensen, Nickolaj Hove Nielsen, Hanne Møjbæk Duedahl Nørgaard, Kim Harris, Susanne Helene Buch Nielsen, Gitte Plougmann, Vibe Aarkrog & Anne Mette Mørcke
- ISBN13
- 9788712065517
- ISBN10
- 8712065517
- Udgave /år
- 1 / 2022
- Forlag
- Gads Forlag
- Sidetal
- 196
- Indbinding
- Hæftet