Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
SEALK - kopimappe. Et arbejds- redskab til systematisk evaluering af lærerens kompetencer
SEALK - kopimappe. Et arbejdsredskab til Systematisk Evaluering Af Lærernes Kompetencer præsenterer en række konkrete redskaber til arbejdet med at evaluere og udvikle lærernes kompetencer. Kopimappen hører tæt sammen med bogen SEALK - Systematisk Evaluering Af Lærernes Kompetencer, hvor det teoretiske fundament for SEALK-konceptet udfoldes.
Omdrejningspunktet for SEALK-konceptet er observation og vurdering af en række delkompetencer, som fordeler sig i fire kategorier: faglige kompetencer, undervisningsledelseskompetencer, relationskompetencer og professionaliseringskompetencer.
Herudover indeholder mappen redskaber til at arbejde med:
organisationsanalyse og udviklingsprocesser
mål
observation og kompetencevurdering
udviklingsplaner på individ-, team- og skoleniveau
dialog, refleksion og afklaring
SEALK-konceptet kan nemt integreres i skolens eksisterende dialog- og udviklingssystemer som for eksempel MUS og TUS, ligesom det kan tilpasses skolens egen evalueringspraksis.
Med kopimappen er der en cd-rom med alle redskaber klar til brug.
Materialet henvender sig primært til skoleledere og lærere i grundskolen. Pædagogiske konsulenter og andre fagprofessionelle på forvaltningsniveau kan også have glæde af materialet.
SEALK - kopimappe. Et arbejdsredskab til Systematisk Evaluering Af Lærernes Kompetencer præsenterer en række konkrete redskaber til arbejdet med at evaluere og udvikle lærernes kompetencer. Kopimappen hører tæt sammen med bogen SEALK - Systematisk Evaluering Af Lærernes Kompetencer, hvor det teoretiske fundament for SEALK-konceptet udfoldes.
Omdrejningspunktet for SEALK-konceptet er observation og vurdering af en række delkompetencer, som fordeler sig i fire kategorier: faglige kompetencer, undervisningsledelseskompetencer, relationskompetencer og professionaliseringskompetencer.
Herudover indeholder mappen redskaber til at arbejde med:
organisationsanalyse og udviklingsprocesser
mål
observation og kompetencevurdering
udviklingsplaner på individ-, team- og skoleniveau
dialog, refleksion og afklaring
SEALK-konceptet kan nemt integreres i skolens eksisterende dialog- og udviklingssystemer som for eksempel MUS og TUS, ligesom det kan tilpasses skolens egen evalueringspraksis.
Med kopimappen er der en cd-rom med alle redskaber klar til brug.
Materialet henvender sig primært til skoleledere og lærere i grundskolen. Pædagogiske konsulenter og andre fagprofessionelle på forvaltningsniveau kan også have glæde af materialet.
- Forfatter
- Claus Madsen
- ISBN13
- 9788772817057
- ISBN10
- 8772817054
- Udgave /år
- 1 / 2012
- Forlag
- Dafolo
- Sidetal
- 127
- Indbinding
- Ringordner