Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Fiktion - litteratur og didaktik på læreruddannelsen henvender sig til lærerstuderende i dansk og er skrevet med henblik på det modul, der under forskellige overskrifter på læreruddannelsesstederne beskæftiger sig med fiktionslitteratur. Også dansklærere i grundskolen kan hente inspiration og faglig opdatering i bogen.
Fokus i bogen er først og fremmest på skolens mellemtrins- og udskolingsklasserne.
Bogen dækker litteraturen som undervisningsfag bredt og giver i ti store kapitler en både praktisk og teoretisk indføring i:
- fiktion og fiktionslitteratur - genrer og genrekoder - litterære metoder - tekstanalyse - litteraturdidaktik og -pædagogik - litteraturhistorie, klassikere og kanon - børnelitteratur - digital litteratur og intermedial litteraturdidaktik - skrivepædagogik, bl.a. creative writing - mundtlighed og litteratursamtale
Bogen trækker på nyere relevant forskning, særligt inden for litteraturdidaktikken. Hvert kapitel rummer desuden:
- teksteksempler fra både dansk og udenlandsk litteratur - analyse- og refleksionsøvelser - didaktisk inspiration i form af en lang række konkrete undervisningsforslag- didaktiske øvelser med afsæt i de didaktiske tilgange, som bogen introducerer til
Fokus i bogen er først og fremmest på skolens mellemtrins- og udskolingsklasserne.
Bogen dækker litteraturen som undervisningsfag bredt og giver i ti store kapitler en både praktisk og teoretisk indføring i:
- fiktion og fiktionslitteratur - genrer og genrekoder - litterære metoder - tekstanalyse - litteraturdidaktik og -pædagogik - litteraturhistorie, klassikere og kanon - børnelitteratur - digital litteratur og intermedial litteraturdidaktik - skrivepædagogik, bl.a. creative writing - mundtlighed og litteratursamtale
Bogen trækker på nyere relevant forskning, særligt inden for litteraturdidaktikken. Hvert kapitel rummer desuden:
- teksteksempler fra både dansk og udenlandsk litteratur - analyse- og refleksionsøvelser - didaktisk inspiration i form af en lang række konkrete undervisningsforslag- didaktiske øvelser med afsæt i de didaktiske tilgange, som bogen introducerer til
- Forfatter
- Thomas Thurah
- ISBN13
- 9788771608663
- ISBN10
- 8771608664
- Forlag
- Dafolo
- Indbinding
- Paperback