Your cart
            
            
        
                    Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
            Inspiration til inkluderende fællesskaber
                    
                    
                    Nest metoder - inspiration til inkluderende fællesskaber er en  beskrivelse af metoder, der anvendes i Nest programmets indskolingsklasser, hvor  børn med og uden autisme undervises sammen. Metoderne er bygget op omkring fire  kategorier, som refererer til områder, hvor børn med autisme typisk har brug for  støtte: Socialt samspilKontakt og kommunikation Selvregulering Overblik og struktur.I Nest klasser er metoderne en del af den  fælles pædagogiske tilgang i klassen, og i bogen præsenteres i alt 22 metoder,  der i større eller mindre grad er en naturlig del af en Nest klasse. Igennem  metoderne tydeliggøres det, hvordan pædagogikken i Nest kan se ud i praksis på  baggrund af det fundament, de værdier og den viden, som programmet bygger på.  Metoderne er bud på, hvad der kan bidrage til at understøtte et læringsrum, hvor  alle oplever sig som hørende til. Nest pædagogikken handler om at have et  særligt fokus på etableringen af et stabilt, roligt og fordybende fagligt og  socialt fællesskab. Det gælder både for eleverne og de professionelle, som må  lære og aflære en række pædagogiske rutiner og tilegne sig nye  samarbejdsformer.
Bogen introducerer de enkelte metoder, giver en uddybende argumentation for formålet med den enkelte metode og kommer med konkrete eksempler på, hvordan metoden kan se ud i en Nest klasse. Metoderne formidles til inspiration for andre, der ønsker at arbejde mod en mere inkluderende pædagogik - både i og uden for Nest.
Nest programmet (ASD Nest Support Project) er oversat fra en amerikansk kontekst og udviklet på New York University, NYU Steinhardt School for Culture, Education, and Human Development og er en del af Steinhardt’s Metropolitan Center for Research on Equity and the Transformation of Schools.
PPR i Aarhus Kommune har med støtte fra Egmont Fonden hentet programmet fra USA, oversat det til en dansk kontekst og sammen med modelskolen Katrinebjergskolen implementeret Nest klasser i Aarhus Kommune. Bogen er skrevet af en gruppe medarbejdere fra PPR i Aarhus: Dorthe Møller Andersen, Eva Bartram, Anita Boelsmand, Stine Clasen (red.), Anna Crawford Kromann, Camilla Tan Høegh og Katrine Tranum Thomsen (red.).
                                                    
                                            Bogen introducerer de enkelte metoder, giver en uddybende argumentation for formålet med den enkelte metode og kommer med konkrete eksempler på, hvordan metoden kan se ud i en Nest klasse. Metoderne formidles til inspiration for andre, der ønsker at arbejde mod en mere inkluderende pædagogik - både i og uden for Nest.
Nest programmet (ASD Nest Support Project) er oversat fra en amerikansk kontekst og udviklet på New York University, NYU Steinhardt School for Culture, Education, and Human Development og er en del af Steinhardt’s Metropolitan Center for Research on Equity and the Transformation of Schools.
PPR i Aarhus Kommune har med støtte fra Egmont Fonden hentet programmet fra USA, oversat det til en dansk kontekst og sammen med modelskolen Katrinebjergskolen implementeret Nest klasser i Aarhus Kommune. Bogen er skrevet af en gruppe medarbejdere fra PPR i Aarhus: Dorthe Møller Andersen, Eva Bartram, Anita Boelsmand, Stine Clasen (red.), Anna Crawford Kromann, Camilla Tan Høegh og Katrine Tranum Thomsen (red.).
- Forfatter
- Dorthe Møller Andersen, Eva Bartram, Anita Boelsmand, Stine Clasen (red.), Anna Crawford Kromann, Camilla Tan Høegh og Katrine Tranum Thomsen (red.)
- ISBN13
- 9788771608526
- ISBN10
- 8771608524
- Udgave /år
- 1 / 2019
- Forlag
- Dafolo
- Sidetal
- 183
- Indbinding
- Paperback
 
                        