Elevers engagement i undervisningen

Elevers engagement i undervisningen

Dafolo
9788771604269
324,00 kr.
Inkl. moms
Om metoder til inddragelse af alle elevers stemme

 
Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på forlag@dafolo.dk 
Sociale og institutionelle fællesskaber er afgørende for, at børn og unge føler sig trygge og inkluderede i skolen. Hvordan de oplever sig som deltagere, og hvordan de føler sig hørt og involveret er centralt for deres engagement i skolens praksis. Denne bog præsenterer seks konkrete metoder, der har til formål at inddrage og håndtere deltagelsesperspektivet i den pædagogiske praksis: spørgeskema, elevinterview, post-it, ufærdige sætninger, fotorefleksion og diamanten. Bogens formål er at give inspiration til, hvordan der i praksis kan arbejdes handleorienteret med inklusion gennem fokus på elevers deltagelse og engagement. Det er en vigtig pointe i bogen, at det ikke er tilstrækkeligt blot at lytte til elevers synspunkter, tanker, erfaringer og følelser. Derimod er det, hvad skolens medarbejdere efterfølgende gør ved den indsamlede information, der gør en egentlig forskel.
Forfatter
Hilde Ulvseth, Christina Jørgensen og Susan Tetler
ISBN13
9788771604269
ISBN10
877160426X
Udgave /år
1 / 2017
Forlag
Dafolo
Sidetal
96
Indbinding
Paperback
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.