Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
En grundbog for undervisere i læsning og stavning
Læseforskning har dokumenteret at læreres viden om sprog og skriftsprog, herunder blandt andet om skriftens principper og forholdet mellem lyd og bogstav, er en vigtig faktor i elevernes tilegnelse af læse- og stavefærdigheder. Underviser man i læsning eller stavning, står man derfor fagligt stærkt hvis man har et vist indblik i dansk fonetik og i, hvordan bogstavskriften er indrettet.
Ud over at føre læseren ind i sammenhængen mellem lyd og bogstav i dansk skriftsprog, giver bogen også eksempler på hvordan man kan forholde sig til sammenhængen i en pædagogisk praksis. Bogen kommer i den forbindelse omkring fagbegreber og analysemetoder som er centrale ved afdækning af elevers læse- og stavefærdigheder og planlægning og gennemførelse af læse- og staveundervisning.
Med sit fokus henvender bogen sig til skolelærere, læsevejledere, ordblinde- og FVU-lærere samt specialundervisere og andre med interesse for undervisning i kernefærdigheder i ordlæsning og stavning.
Ud over at føre læseren ind i sammenhængen mellem lyd og bogstav i dansk skriftsprog, giver bogen også eksempler på hvordan man kan forholde sig til sammenhængen i en pædagogisk praksis. Bogen kommer i den forbindelse omkring fagbegreber og analysemetoder som er centrale ved afdækning af elevers læse- og stavefærdigheder og planlægning og gennemførelse af læse- og staveundervisning.
Med sit fokus henvender bogen sig til skolelærere, læsevejledere, ordblinde- og FVU-lærere samt specialundervisere og andre med interesse for undervisning i kernefærdigheder i ordlæsning og stavning.
- Forfatter
- Martin Hauerberg Olsen
- ISBN13
- 9788759344385
- ISBN10
- 8759344385
- Udgave /år
- 2 / 2025
- Forlag
- Samfundslitteratur
- Sidetal
- 150
- Indbinding
- Paperback