Det ved vi om Datainformeret...

Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen

Dafolo
9788771600650
250,00 kr.
Inkl. moms

 
Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau og ud fra egne test og kortlægninger i den enkelte klasse. Data har dog ingen værdi i sig selv – først når de bliver analyseret i den lokale kontekst, er der grundlag for at forbedre den eksisterende praksis. Hvis man vil opnå et så effektfuldt udbytte af data som muligt, må de derfor drøftes og anvendes i fælleskab mellem lærere i for eksempel professionelle læringsfællesskaber og mellem skoleledelsen og lærere. Den kollektive tilgang er helt afgørende for, at lærere og ledere udvikler kompetencer inden for data-literacy.

Denne bog giver eksempler på, hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring af den pædagogiske praksis og elevernes læringsudbytte. Dette er konkretiseret i eksempler på skole-, klasse og elevniveau.
Forfatter
Thomas Nordahl
ISBN13
9788771600650
ISBN10
8771600655
Udgave /år
1 / 2015
Forlag
Dafolo
Sidetal
93
Indbinding
Paperback
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.