Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
sprogstimulering af tosprogede børn i børnehave og indskoling, teori og praksis for pædagoger og lærere
Sprogstimulering af småbørn er en stor og udfordrende opgave for samfundet, og den måske vigtigste enkeltindsats for at integration kan lykkes på sigt. I den forbindelse har lærere og pædagoger en helt afgørende rolle, nemlig i udviklingen af de tosprogede børnehave- og indskolingsbørns andetsprog, dansk. Formålet med den tidlige indsats er, at børnene får et godt liv i Danmark med samme muligheder som deres danske jævnaldrende. Det er en opgave og udfordring, der kræver, at de professionelle er fortrolige med, hvordan tilegnelse af dansk som andetsprog kan lykkes. Indsatsen skal finde sted under den forud-sætning, at børnenes tosproglige kompetence og identitet bibeholdes og respekteres. Målet er den vellykkede sprogstimulering. Hvordan kan den tilrettelægges og gennemføres i praksis? Hvordan kvalificeres forældresamarbejdet, så alle parter medvirker positivt til børnenes udvikling og integration? Bogen giver på velunderbygget teoretisk grundlag relevant baggrunds-viden, refleksionsoplæg og konkrete forslag, der tilsammen vil kunne kvalificere processen i kommunerne, på skolerne og i børnehaverne. Bogen henvender sig til alle ansatte i børnehaver og på skoler, der enten arbejder konkret med særlig tilrettelagt sprogstimulering, eller som har tosprogede børn i deres gruppe eller klasse. Samtidig henvender den sig til studerende på lærer- og pædagogseminarier, der forbereder sig til aktivt at skulle medvirke til at løse opgaven.
- Forfatter
- Lisbeth Glerup
- ISBN13
- 9788762406186
- ISBN10
- 8762406183
- Udgave /år
- 1 / 2006
- Forlag
- Kroghs Forlag
- Sidetal
- 144
- Indbinding
- Paperback