Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
1-10. klasse
I anledning af den seneste reform af læreruddannelsen, LU23, er Matematik for lærerstuderende blevet målrettet de nye krav og intentioner.
Tal og algebra 1.-10. klasse udgør sammen med Geometri og måling 1.-10. klasse, Stokastik 1.-10. klasse samt den almene fagdidaktik i Delta 2.0 og Elever med særlige behov en basis for uddannelsen i undervisningsfaget matematik 1.-10. klasse.
Indholdet i Tal og algebra 1.-10. klasse er valgt ud fra de aktuelle bestemmelser for faget i læreruddannelsen og er suppleret med bidrag til, hvordan man kan støtte en ny lærer i skolens matematikundervisning.
Bogen indledes med, at læseren selv skal genopleve, hvordan det er at lære tal og regning forfra. Det sker bl.a. i forskellige positionssystemer. Herefter følger kapitler, der giver indsigt i en række centrale emner: brug af lommeregner, elevers talbegreber, arbejde med tal, brøkregning, brøkregningens didaktik og de negative tal. Arbejdet med tals egenskaber afsluttes med kapitlet “Talteori og beviser”. Kapitlerne “Hvad er algebra?” og “Tidlig algebra” indeholder en generel og didaktisk fremstilling af algebraen. Bogen fortsætter med en mere teoretisk behandling af funktioner og ligninger, der kobles til arbejdet med problemløsning og modellering, herunder rentesregning og økonomi.
Tal og algebra 1.-10. klasse udgør sammen med Geometri og måling 1.-10. klasse, Stokastik 1.-10. klasse samt den almene fagdidaktik i Delta 2.0 og Elever med særlige behov en basis for uddannelsen i undervisningsfaget matematik 1.-10. klasse.
Indholdet i Tal og algebra 1.-10. klasse er valgt ud fra de aktuelle bestemmelser for faget i læreruddannelsen og er suppleret med bidrag til, hvordan man kan støtte en ny lærer i skolens matematikundervisning.
Bogen indledes med, at læseren selv skal genopleve, hvordan det er at lære tal og regning forfra. Det sker bl.a. i forskellige positionssystemer. Herefter følger kapitler, der giver indsigt i en række centrale emner: brug af lommeregner, elevers talbegreber, arbejde med tal, brøkregning, brøkregningens didaktik og de negative tal. Arbejdet med tals egenskaber afsluttes med kapitlet “Talteori og beviser”. Kapitlerne “Hvad er algebra?” og “Tidlig algebra” indeholder en generel og didaktisk fremstilling af algebraen. Bogen fortsætter med en mere teoretisk behandling af funktioner og ligninger, der kobles til arbejdet med problemløsning og modellering, herunder rentesregning og økonomi.
- Forfatter
- John Kehlet Schou, Kristine Jess og Hans Christian Hansen
- ISBN13
- 9788759342930
- ISBN10
- 8759342935
- Udgave /år
- 1 / 2023
- Forlag
- Samfundslitteratur
- Sidetal
- 384
- Indbinding
- Hæftet