Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
affektteori og undersøgende litteraturlæsning
Vrede, lykke og sorg. Det er grundfølelser, som alle mennesker oplever. Men hvilken rolle kan følelser spille i litteratur? Og hvordan kan man bruge følelser til at engagere unge i litteraturlæsning på ungdomsuddannelserne?
Føl dig frem – affektteori og undersøgende litteraturlæsning inviterer til følelsesmæssigt engagement og går på opdagelse i et udvalg af tekster fra den danske litteraturhistorie. I et indledende kapitel introduceres kort til affektteori, og teorien danner rammen for det efterfølgende arbejde med teksterne. Arbejdspapirer stilladserer en undersøgende læsemetode, som tager udgangspunkt i elevernes og kursisternes egne følelser og oplevelser af teksterne og bygger bro mellem litterær oplevelse, undersøgelse, fortolkning og perspektivering.
Antologiteksterne tematiserer grundfølelserne vrede, lykke og sorg og er desuden eksemplariske for centrale strømninger i det 20. århundredes litteratur.
De kan derfor bruges i både tematiske og litteraturhistoriske undervisningsforløb.
Føl dig frem – affektteori og undersøgende litteraturlæsning inviterer til følelsesmæssigt engagement og går på opdagelse i et udvalg af tekster fra den danske litteraturhistorie. I et indledende kapitel introduceres kort til affektteori, og teorien danner rammen for det efterfølgende arbejde med teksterne. Arbejdspapirer stilladserer en undersøgende læsemetode, som tager udgangspunkt i elevernes og kursisternes egne følelser og oplevelser af teksterne og bygger bro mellem litterær oplevelse, undersøgelse, fortolkning og perspektivering.
Antologiteksterne tematiserer grundfølelserne vrede, lykke og sorg og er desuden eksemplariske for centrale strømninger i det 20. århundredes litteratur.
De kan derfor bruges i både tematiske og litteraturhistoriske undervisningsforløb.
- Forfatter
- Helle Juhl Lassen
- ISBN13
- 9788743322054
- ISBN10
- 8743322050
- Udgave /år
- 1 / 2022
- Forlag
- Systime
- Indbinding
- Hæftet