Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
i udskolingen
Bevægelsesdidaktik i matematik i udskolingen tager udgangspunkt i spørgsmålene Hvorfor matematik i bevægelse, hvad er matematik i bevægelse og hvordan matematik i bevægelse?Bogen præsenterer en didaktisk ramme, hvor bevægelsesaktiviteterne er delt op i fire kategorier ud fra målet med aktiviteten; Klar til at lære (mere), Tune ind på matematik, Variation og motivation og At lære med kroppen. Den didaktiske ramme strukturerer og rammesætter bevægelse i matematikundervisningen, så bevægelsen bliver meningsfuld og effektfuld, og er med til at skabe fælles sprog om en undervisnings-kultur med bevægelse.Skal dine elever være klar til at lære? Skal eleverne tunes ind på matematik og de faglige områder? Ønsker du, at bevægelsen skal skabe variation i din undervisning og øge motivationen for at lære matematik? Eller ønsker du at sætte flere sanser i spil og lade eleverne lære matematik med hele kroppen? Bogen kommer med inspiration, konkrete redskaber og aktiviteter til hver kategori lige til at bruge i din undervisning. Det kræver øvelse at sætte matematik i bevægelse. Når du tager afsæt i de didaktiske muligheder for, hvordan dine elever kan lære matematik i bevægelse og med kroppen, så kommer matematikken først og bevægelsen bliver et meningsfuldt didaktisk valg. Et valg som ovenikøbet kan skabe motivation og gode læringsforudsætninger for at lære matematik.Bevægelsesdidaktik i matematik i udskolingen henvender sig til matematiklærere i udskolingen samt lærerstuderende og andre, der ønsker at sætte fag i bevægelse.
- Forfatter
- Kathrine Iversen, Malene Schat-Eppers
- ISBN13
- 9788793975439
- ISBN10
- 8793975430
- Udgave /år
- 1 / 2022
- Forlag
- Forlaget MATEMATIK
- Sidetal
- 80
- Indbinding
- Hæftet