Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer

Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer

Samfundslitteratur
9788759339848
824,00 kr.
Inkl. moms
bokssæt

 
MEDIEanalyse, -teori og -temaer består af tre værker, der præsenterer medieforskningens analysemetoder og teorier, og som sætter fokus på en lang række af de temaer, der ofte diskuteres i forbindelse med forståelsen af mediernes indflydelse.
Medieanalyse giver en analytisk og historisk forståelse af centrale enkeltmedier som fx film, dokumentar, radio, tv, blogs og tværmediale tekster. 
Medieteori kortlægger de aktuelt dominerende teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb, fx kommunikationsteori, kognitionsteori, mediehistorie, deltagelses- og celebritykultur. 
Medietemaer undersøger på tværs af analysemetoder og teoretiske tilgange, hvordan man kan forstå aktuelle medietemaer som køn, sport, identitet, dannelse, underholdning, kultur og krig.
Forfatter
Palle Schantz Lauridsen og Erik Svendsen
ISBN13
9788759339848
ISBN10
8759339845
Udgave /år
1 / 2021
Forlag
Samfundslitteratur
Sidetal
1019
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.