Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Det narratives betydning for elevens oplevelse, forståelse og dannelse
Bogen fokuserer på undervisning, hvor narrativer har en fremtrædende plads. Fortæl er for lærere og undervisere, der vil begrunde og konkretisere, hvordan det narrative kan sættes i spil i klassen, i værkstedet og i auditoriet.
Bogen peger på fire overordnede måder, hvor elevernes arbejde har et narrativt omdrejningspunkt:
Eleverne møder narrativer gennem lærerfortællinger eller gennem materiale i bøger, film eller computerspil – her lærer de af narrativer i et værk Eleverne producerer selv, de fortæller noget mundtligt, skriftligt eller billedligt – her lærer de gennem narrativer Eleverne forholder sig til narrativer om kulturelle temaer, som de genkender og reflekterer over – her lærer de at forholde sig kritisk til betydningen af kulturelle narrativer i samfundet Eleverne arbejder med fagbegreber om den narrative organisering af teksters opbygning – her lærer de at analysere og kontekstualisere narrativer.- Forfatter
- Johannes Fibiger;Peter Brodersen;Søren Pjengaard;Bettina Perregaard;Martin Reng
- ISBN13
- 9788741277332
- ISBN10
- 8741277332
- Udgave /år
- 1 / 2020
- Forlag
- Gyldendal
- Sidetal
- 164
- Indbinding
- Bog