Fysik/kemididaktik. Læring og undervisning handler om de refleksioner, fysik/kemilæreren gør sig om undervisning og læring i sit fag. Bogen gennemgår fysik/kemiundervisningens hvad, hvorfor og hvordan:
Hvad belyser fagets natur, udvikling, indhold, metode og forholdet mellem videnskabsfag og skolefag. Hvorfor handler især om de begrundelser, hvormed man kan legitimere faget og dets rolle i skolen. Det handler også om strømninger og synspunkter, der har præget udviklingen af skolen og faget samt den helt aktuelle debat. Hvordan handler om tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering af undervisning med sigte på optimal læring for den enkelte elev.Fysik/kemididaktik. Læring og undervisning formidler fagdidaktik til lærerstuderende i undervisningsfaget fysik/kemi og til en bredere kreds af naturfagslærere i grundskolen. Bogen bygger på anerkendt viden og forskning og er skrevet af et kollegium af fagfolk, som foruden specialviden er tæt på praksis i grundskolen, i læreruddannelsen og i lærernes efter- og videreuddannelse.
Bogen er forsynet med studiespørgsmål med henblik på refleksion og fordybelse og på Ekstramateriale | Fysik/kemididaktik (hansreitzel.dk) ligger ekstramateriale om bl.a. evaluering og sikkerhed i fysik/kemiundervisningen.
- Forfatter
- Peter Norrild;Erik Jørgensen;Martin Krabbe Sillasen;Helle Houkjær;Lars Henrik Jørgensen;Jens Hviid;Christina Frausing Binau
- ISBN13
- 9788741265759
- ISBN10
- 8741265759
- Udgave /år
- 1 / 2017
- Forlag
- Gyldendal
- Sidetal
- 308
- Indbinding
- Bog