Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Læsevejlederen i funktion er skrevet af læsekonsulent Kirsten Jakobsen. Bogen formidler læsevejlederes erfaringer med og tanker om deres funktion som læsevejledere.
Læsevejlederen har som udgangspunkt et bredt funktionsområde, men i praksis er der stor forskel på rammerne for den enkelte læsevejleders arbejde. Formålet med Læsevejlederen i funktion er at vise, hvilke rammer læsevejlederen kan fungere indenfor, og at give eksempler fra praksis på udfyldning af rammerne.
Læsevejlederen i funktion giver mulighed for refleksion over, hvordan læsevejlederens fokus på
sammenhæng mellem læseundervisning og læselæring
læseindsats for alle elever på tværs af fagene
udviklingen af skolens læsepolitik
i praksis kan udspille sig konstruktivt i samarbejdet med kolleger, elever og ledelse.
Med sine mange praksiseksempler er bogens formål at beskrive de overvejelser læsevejledere har gjort sig – både i forbindelse med gode og mindre gode samarbejdsforløb.
Læsevejlederen i funktion indgår i serien Læring i praksis. Fælles for serien er læring gennem, om og af praksis. I serien indgår også Gerd Fredheims bog At læse for at lære, som kan bruges i fag- og tværfaglige teams.
- Forfatter
- Kirsten Jakobsen
- ISBN13
- 9788702066999
- ISBN10
- 8702066999
- Udgave /år
- 1 / 2009
- Forlag
- Gyldendal
- Sidetal
- 72
- Indbinding
- Hæftet