Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Medieret undervisning i et aktør-netværksperspektiv
Et filter er noget, man enten ser igennem, eller som filtrerer noget, fx vand eller kaffe. Vi oplever en stor del af virkeligheden medieret, dvs. at den gengivne verden har været gennem usynlige, men formaterende filtre. Hvis noget er filtret ind, skifter betydningen. For så taler vi pludselig i garnmetaforer, hvor tråde mødes og netværker har knudepunkter. Denne bog betjener sig af begge betydninger og en tredje, nemlig infiltration. Det sidste kan enten betyder, at ens muskler er låste i nakken, eller at man har infiltreret fjenden. Også disse betydninger er med, for vi er filtret ind i teknologi fra morgen til aften, fra skole over arbejde til fritid. Og den gør noget ved os, samtidig med at den er svær at vriste sig fri af. Det afgørende projekt for denne bog er at løsne knuderne og filtre trådene ud for at forstå, hvordan teknologi hænger sammen med mennesker i netværk, hvor mennesker og teknik ikke er modsætninger, men integrerede i hinanden. Bogens kapitler er tematisk ordnede, men er vinkler på samme problemstilling: Hvad gør vi med it, og hvad gør den ved os? Målet er ikke at udtømme emnet eller hævde, at her er sandheden om medieret undervisning. Tværtimod. Målet er at forstyrre vanetænkningen og forstå undervisningens økosystemer i en stærkt forandret verden.
Vinder af Lærebogsprisen 2016
Vinder af Lærebogsprisen 2016
- Forfatter
- Johannes Fibiger
- ISBN13
- 9788759329825
- ISBN10
- 8759329823
- Udgave /år
- 1 / 2017
- Forlag
- Samfundslitteratur
- Sidetal
- 339
- Indbinding
- Paperback