Lærerfaglighed, inklusion og...

Lærerfaglighed, inklusion og differentiering

Samfundslitteratur
9788759322192
65,00 kr.
Inkl. moms
Pædagogiske lektionsstudier i praksis

 

Differentiering af undervisningen og inklusion af børn med særlige udfordringer har været på den skolepolitiske dagsorden i flere årtier, men alligevel har selv de mest kompetente lærere, der lever op til tidens idealer, svært ved at arbejde inkluderende.

Ifølge forfatterne til denne bog er svaret på skolens udfordringer ikke, at lærerne bare skal blive endnu dygtigere. Svaret er derimod mere flerfagligt samarbejde, hvor pædagoger, specialpædagoger og evt. andre faggrupper indgår i planlægningen af undervisningen. Derudover må det faglige fokus være rettet mod det enkelte barn og mod skolens pædagogiske opgave.

I denne bog præsenterer forfatterne nogle bud fra praksis på, hvor barriererne for inklusion og differentiering ligger, og de giver forslag til, hvor lærere kan finde åbninger i forhold til at understøtte en god udvikling af undervisningen. 

Formålet med bogen er at inspirere lærere og kommende lærere i folkeskolen til at arbejde kritisk med inkludering og undervisningsdifferentiering gennem systematisk teamrefleksion over undervisningen. På baggrund af pædagogiske lektionsstudier af undervisningens praksis udfordrer og nuancerer bogen dominerende forestillinger om inklusion og differentiering. 

Lærerfaglighed, inklusion og differentiering henvender sig først og fremmest til lærerstuderende og lærere, men også pædagogstuderende og pædagoger i skolen kan have gavn af at læse med.

Forfatter
Lotte Hedegaard-Sørensen, Sine Penthin Grumløse
ISBN13
9788759322192
ISBN10
8759322195
Udgave /år
1 / 2016
Forlag
Samfundslitteratur
Sidetal
200
Indbinding
Paperback
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.