Profil og offentlighed

Profil og offentlighed

Samfundslitteratur
9788759308493
26,00 kr.
Inkl. moms
public relations for viderekomne
 
Hvordan bliver en ekspert italesat i medierne? Hvordan bliver en stor servicevirksomhed castet, når pressen skal fortælle en god historie? Hvilken virkelighedskonstruktion giver denne iscenesættelse? Og hvad betyder det for den demokratiske samtale? Hvordan finder virksomhederne deres egne ben at stå på i den offentlige debat? Hvordan legitimerer de sig konkret i nogle af de mange tekster, de printer ud? Og hvordan bliver det modtaget? Det er nogle af de grundlæggende problemstillinger, som Profil og offentlighed - public relations for viderekomne beskæftiger sig med.
Bogens elleve artikler sæter fokus på håndtering af interessekonflikter, på konkurrencen mellem informationsmedarbejdere, politikere, eksperter og journalister om at sætte dagsorden, på virkelighedskonstruktion gennem konfliktorienteret mediedækning, på virksomheders og organisationers konkrete arbejde med legitemering og profilering, samt på det at være talsmand for et bagvedliggende sammensurium af interesser og synspunkter. Det er, hvad dagens public relations handler om, og som denne bog sætter teoretisk og analytisk fokus på. De vigtigste teoretikere i denne sammenhæng er Foucault, Fairclough, Habermas, Luhman og Burke - og analysemetoderne er hentet fra diskursanalysen, pragmatikken, semantikken, grammatikken, retorikken, receptionsforskningen og litteraturvidenskaben
Forfatter
Mie Femø Nielsen
ISBN13
9788759308493
ISBN10
8759308494
Udgave /år
1 / 2001
Forlag
Samfundslitteratur
Sidetal
373
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.