Format 4, Evalueringshæfte er et engangshæfte til brug i matematikundervisningen i 4. klasse. Hæftet er udarbejdet med afsæt i den nye Format 4, Elevbog/Web.
For at kunne undervise eleverne med udgangspunkt i deres aktuelle faglige niveau er det vigtigt at finde ud af, hvad de allerede kan, og hvad de har behov for at arbejde mere med. Til det formål er der udarbejdet et evalueringshæfte, som består af to korte færdighedsevalueringer til hvert kapitel i elevbogen og en begrebsevaluering til hvert kapitel. Evalueringshæftet giver dig mulighed for at få et overblik over elevernes faglige niveau, og hvad der er relevant, at eleverne fordyber sig i.
Format 4, Evalueringshæfte egner sig godt som redskab til skole-hjem-samtaler og udarbejdelsen af elevplaner.
Evalueringshæftet består af 24 sider fordelt på to evalueringstyper:
Evaluering af færdigheder
Til hvert kapitel er der udarbejdet to korte færdighedsevalueringer. De skal bruges til at evaluere eleverne før og efter arbejdet i værkstederne. Formålet er at vise, hvilke individuelle tiltag der skal igangsættes i værkstedsarbejdet, og hvordan læringsforløbet er afsluttet.
Evaluering af begrebsforståelsen
En afsluttende evaluering efter værkstedsforløbet giver indblik i elevernes grundlæggende begrebsforståelse inden for de faglige områder, de har arbejdet med. Her arbejder eleverne med mere åbne spørgsmål.
Har du bog, har du web!
På mellemtrinnet kan evalueringen også foregå digitalt på MitFormat.dk. Evalueringen rettes automatisk og henviser eleven direkte til det værksted og det niveau, som eleven har brug for.
Vær opmærksom på, at køb af Lærervejledning/Web er en forudsætning for, at skolen kan benytte elevdelen på MitFormat.dk.
Facitliste til evalueringshæftet og evalueringsvejledning findes på format.alinea.dk.
- Forfatter
- Janus Madsen;Lone Anesen;Nina Winther Arnt
Janus Madsen;Nina Winther Arnt;Lone Anesen
Nina Winther Arnt;Janus Madsen;Lone Anesen - ISBN13
- 9788723543967
- ISBN10
- 8723543965
- Udgave /år
- 2 / 2020
- Forlag
- Alinea
- Sidetal
- 24
- Indbinding
- Hæftet
Ukendt