Salg i serviceorganisationer

Salg i serviceorganisationer

Gyldendal
9788790833411
240,00 kr.
Inkl. moms

 

Salg og service betragtes i mange virksomheder som to separate discipliner. Denne bog forsøger at kombinere service med en salgsindsats. Bogen giver en række praktiske anvisninger, øvelser og værktøjer til hvordan servicesamtalen kan føre til et mersalg.

Det kræver store investeringer i markedsføring, at få en kunde til at henvende sig – og herefter kræver det en god salgsindsats, at få solgt sit produkt. Men mange kunder kontakter selv virksomheden i forbindelse med deres efterspørgsel af service – helt uden at virksomhederne markedsfører sig. Servicemedarbejderen har dermed en central rolle i kontakten til kunden - og virksomheden en oplagt mulighed for salg uden omkostningstung markedsføring.

Som servicemedarbejder betragter man sig sjældent som sælger. Man ekspederer, servicerer og giver råd. Men allerede i servicesamtalen har man sat en række mekanismer i gang, der potentielt kan føre til et salg. Det er disse mekanismer, og hvordan de kan anvendes effektivt, der er denne bogs fokus.

Salg i serviceorganisationer henvender sig til medarbejdere, ledere, instruktører og andre interessenter, der til dagligt befinder sig i den mentale zone mellem service og salg. Bogen er praksisorienteret opbygget i et samspil mellem teori, praksis, eksempler og opgaver, og indeholder desuden en hel række konkrete redskaber til at tackle udfordringerne ved salg i serviceorganisationer.

Forfatter
Peter Erkmann;Jesper Mark Mathiassen;Per Rasmussen
ISBN13
9788790833411
ISBN10
8790833411
Udgave /år
1 / 2009
Forlag
Gyldendal
Sidetal
84
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.