Følelsernes sociologi

Følelsernes sociologi

Gyldendal
9788741267067
343,00 kr.
Inkl. moms

 

De senere år er der kommet stadig større fokus på den sociale betydning af følelser. Fænomener som fremmedgørelse og blaserthed er klassiske i sociologien, men også frygt, skam, sympati, kommercialisering af følelseslivet og andre følelsesmæssige tendenser har vist sig at være afgørende i mange sociale sammenhænge. Ikke kun menneskenære relationer, men også større samfundsmæssige strømninger og fænomener kan vanskeligt begribes uden at inddrage følelsernes betydning for den sociale dynamik.

Følelsernes sociologi præsenterer en række toneangivende teorier om følelsernes sociale funktion og rummer bidrag om den klassiske sociologi hos bl.a. Weber og Durkheim samt om helt nye teorier.

Bogen er redigeret af Inger Glavind Bo og Michael Hviid Jacobsen, Aalborg Universitet.

Forfatter
Michael Hviid Jacobsen;Inger Glavind Bo;Charlotte Bloch;Morten Kyed;Poul Poder
ISBN13
9788741267067
ISBN10
8741267067
Udgave /år
1 / 2017
Forlag
Gyldendal
Sidetal
379
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.