Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
en læringspsykologisk antologi
Teorier om læring præsenterer en række læringsteorier, der beskriver fænomenet læring ud fra forskellige faglige retninger og traditioner.
I bogen samles en bred vifte af både ældre og nyere teorier, hvor den røde tråd er spørgsmålet om, hvordan læreprocesser kan forstås og beskrives.
Læring er et komplekst og omfattende fænomen, der kan beskrives ud fra mange forskellige teoretiske udgangspunkter. Hvert kapitel i bogen repræsenterer en tradition eller retning, der bygger på mange års forskning og litteraturproduktion. Ikke desto mindre er det bogens ambition at give læseren et indblik i og udsyn over de udvalgte teoriområder. Bogen forsøger at skabe overskuelighed indenfor centrale dele af det læringsteoretiske landskab.
Bogen henvender sig til studerende i forskellige mellemlange videregående uddannelser og i efter- og videreuddannelsesforløb, hvor læringstemaet er aktuelt, bl.a. i faget psykologi. Bogen har også relevans for andre fag der trækker på psykologien, ikke mindst for pædagogik og didaktik.
Som følge af områdets omfang og af redaktørens ønske om at favne bredt medfører den nødvendige prioritering, at nogle teorier ikke optræder i denne antologi. Trods denne prioritering indeholder antologien mange spændende bidrag og perspektiver.
Bidragsydere til bogen er:
Peter Berliner, Kirsten Grønbæk Hansen, Tina Bering Keiding, Erik Laursen, Mogens Pahuus, Søren Dupont, Finn Collin, Allan Holmgren, Stig Broström, Dion Sommer, Tia Hansen, Kristine Jensen de Lopez, Lars Qvortrup, Jens Christian Jacobsen og Tom Ritchie.
I bogen samles en bred vifte af både ældre og nyere teorier, hvor den røde tråd er spørgsmålet om, hvordan læreprocesser kan forstås og beskrives.
Læring er et komplekst og omfattende fænomen, der kan beskrives ud fra mange forskellige teoretiske udgangspunkter. Hvert kapitel i bogen repræsenterer en tradition eller retning, der bygger på mange års forskning og litteraturproduktion. Ikke desto mindre er det bogens ambition at give læseren et indblik i og udsyn over de udvalgte teoriområder. Bogen forsøger at skabe overskuelighed indenfor centrale dele af det læringsteoretiske landskab.
Bogen henvender sig til studerende i forskellige mellemlange videregående uddannelser og i efter- og videreuddannelsesforløb, hvor læringstemaet er aktuelt, bl.a. i faget psykologi. Bogen har også relevans for andre fag der trækker på psykologien, ikke mindst for pædagogik og didaktik.
Som følge af områdets omfang og af redaktørens ønske om at favne bredt medfører den nødvendige prioritering, at nogle teorier ikke optræder i denne antologi. Trods denne prioritering indeholder antologien mange spændende bidrag og perspektiver.
Bidragsydere til bogen er:
Peter Berliner, Kirsten Grønbæk Hansen, Tina Bering Keiding, Erik Laursen, Mogens Pahuus, Søren Dupont, Finn Collin, Allan Holmgren, Stig Broström, Dion Sommer, Tia Hansen, Kristine Jensen de Lopez, Lars Qvortrup, Jens Christian Jacobsen og Tom Ritchie.
- ISBN13
- 9788778422088
- ISBN10
- 8778422086
- Udgave /år
- 1 / 2007
- Forlag
- Billesø & Baltzer
- Sidetal
- 288
- Indbinding
- Indbundet