Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Styrk relationer, opmærksomhed og kommunikation
ADHD I SKOLEN er en let tilgængelig grundbog til lærere og pædagoger. Bogen giver teoretisk forståelse og praktisk inspiration til det daglige arbejde i og uden for klassen med alle børn – med eller uden diagnosen ADHD.
ADHD I SKOLEN tilbyder lærere og pædagoger et mind set og en række konkrete strategier, som hjælper til at nedbringe konflikter og skældud, og som skaber en mere positiv stemning i klasseværelset for alle. Bogen kan være med til at styrke læreres og pædagogers tro på deres egne muligheder for atstøtte og hjælpe børn til bedre trivsel i klassen.
Bogen er bygget op over en model med tre grundsten, der altid er i spil:
• Opbygning og styrkelse af relationen
• Brug af anvendt opmærksomhed
• Bevidsthed om, hvad og hvordan der kommunikeres.
På den baggrund behandler bogen fire emner:
• Forældresamarbejde, som kan være særligt udfordret og konfliktfyldt, når et barn har ADHD.
• Klasseledelse og styrkelse af børnefællesskabet, som er helt uundværligt for børn med ADHD og deres klassekammerater – men hvordan skal der ledes – på både makro- og mikroplan?
• Håndtering af konflikter, som der kan være mange af i kølvandet på impulsive, uopmærksomme og let stressbare børn.
• Udvikling af egen praksis, som er en fortløbende proces for og med én selv i lærerrollen og gerne med en kollega som sparringspartner.
Bogen kan bruges som opslagsbog. Man behøver ikke at læse den fra ende til anden, men kan dykke ned i de kapitler, som man har brug for.
ADHD I SKOLEN tilbyder lærere og pædagoger et mind set og en række konkrete strategier, som hjælper til at nedbringe konflikter og skældud, og som skaber en mere positiv stemning i klasseværelset for alle. Bogen kan være med til at styrke læreres og pædagogers tro på deres egne muligheder for atstøtte og hjælpe børn til bedre trivsel i klassen.
Bogen er bygget op over en model med tre grundsten, der altid er i spil:
• Opbygning og styrkelse af relationen
• Brug af anvendt opmærksomhed
• Bevidsthed om, hvad og hvordan der kommunikeres.
På den baggrund behandler bogen fire emner:
• Forældresamarbejde, som kan være særligt udfordret og konfliktfyldt, når et barn har ADHD.
• Klasseledelse og styrkelse af børnefællesskabet, som er helt uundværligt for børn med ADHD og deres klassekammerater – men hvordan skal der ledes – på både makro- og mikroplan?
• Håndtering af konflikter, som der kan være mange af i kølvandet på impulsive, uopmærksomme og let stressbare børn.
• Udvikling af egen praksis, som er en fortløbende proces for og med én selv i lærerrollen og gerne med en kollega som sparringspartner.
Bogen kan bruges som opslagsbog. Man behøver ikke at læse den fra ende til anden, men kan dykke ned i de kapitler, som man har brug for.
- Forfatter
- Lene Straarup, Mette Holst Bertelsen
- ISBN13
- 9788771585216
- ISBN10
- 8771585214
- Udgave /år
- 1 / 2017
- Forlag
- Dansk Psykologisk Forlag A/S
- Sidetal
- 120
- Indbinding
- Hæftet