• Ny
Globaløkonomi til marketing og service

Globaløkonomi til marketing og service

Hans Reitzels Forlag
9788702412741
428,00 kr.
Inkl. moms

 

Globaløkonomi giver dig værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt samfundsøkonomiske sammenhænge, og følger fagplanerne for markedsføringsøkonom- og serviceøkonomuddannelserne, men kan også bruges på andre, lignende uddannelser. 

Hovedtemaet i bogens første to dele er mikroøkonomi, herunder prisdannelsen under forskellige markedssituationer, effekten af offentlige indgreb samt miljø- og klimaøkonomi. Bogens tredje og fjerde del fokuserer på makroøkonomisk udvikling, med vægt på samfundsøkonomiske faktorer og myndigheders politikker til at påvirke udviklingen. 

I forhold til tidligere udgaver er flere kapitler opgraderet og moderniseret, især i mikroøkonomien. Bl.a. er der tilføjet et kapitel om den grønne omstilling, og adfærdsøkonomi er inddraget.

Den økonomiske teori bliver forklaret og illustreret med eksempler fra den virkelige verden, og derudover er bogen skrevet, så du også kan starte med makroøkonomien.

 

Om forfatteren:

Hans Jørgen Biede har også udgivet Mikroøkonomi – videregående uddannelser (6. udgave, 2024) og Makroøkonomi – videregående uddannelser (7. udgave, 2023).

Bogen ledsages af opgavebogen Globaløkonomi – opgaver, som følger lærebogens struktur.

Forfatter
Hans Jørgen Biede
ISBN13
9788702412741
ISBN10
8702412741
Udgave /år
4 / 2025
Forlag
Hans Reitzels Forlag
Sidetal
468
Indbinding
Indbundet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.