Bæredygtighed og danske...

Bæredygtighed og danske turismevirksomheder

Forlaget Kvistgaard HIRD
9788797372500
154,00 kr.
Inkl. moms
Indsigter. Udfordringer. Gode råd

 
Bæredygtighed og danske turismevirksomheder  Af Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen 
     ”Bæredygtighed er jo også bare ganske almindelig sund fornuft”  (Ejer af turismevirksomhed, 2021)  
 I løbet af ganske få år er bæredygtighed blevet et helt centralt begreb for danske turismevirksomheder. Mange af dem er godt i gang med at arbejde med bæredygtighed. De tænker nyt, de finder arbejdet interessant, og de investerer. Der er dog også en del turismevirksomheder, der endnu ikke er kommet helt ud af startblokken. 
Hvad tænker og siger turismevirksomhederne om bæredygtighed? Hvilke holdninger, interesser og bekymringer har de? Disse og mange flere spørgsmål giver 221 turismevirksomheder svar på i en analyse gennemført ved hjælp af en nyudviklet analysemodel, Net Green Score©. 
Net Green Score©-modellen lader turismevirksomhederne komme til orde. Resultaterne af analysen giver en god forståelse for turismevirksomhedernes bæredygtighedsarbejde og gør det blandt muligt at 
 -          få ny indsigt i turismevirksomhedernes holdninger til og arbejde med bæredygtighed.   
 -          identificere turismevirksomhedernes væsentligste udfordringer i arbejdet med bæredygtighed i en travl og omskiftelig hverdag.   
 -          opstille 12 gode råd.   
 -          præsentere en gør-det-selv-øvelse baseret på Net Green Score©-modellen.  
 ”En bæredygtig ferie er, hvor man bliver hjemme, slukker for varmen, kryber i seng med dynen over hovedet og spiser grønkål” (Forbruger, 2021)    
Forfatter
Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen
ISBN13
9788797372500
ISBN10
8797372501
Udgave /år
1 / 2022
Forlag
Forlaget Kvistgaard HIRD
Sidetal
96
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.