Markedsføringslovens § 1

Markedsføringslovens § 1

Karnov Group Denmark A/S
9788761934031
766,00 kr.
Inkl. moms
portræt af en generalklausul

 

Få overblik over god markedsføringsskik.

Følgende emner behandles bl.a.:

Retten til eget billede i reklamesammenhængProduktefterligning og renommesnyltningAggressiv adfærd over for konkurrenterIlloyal konkurrenceUrimelig markedsføring over for forbrugereDiskriminerende markedsføring, brug af ubehagelige virkemidler i reklame og andre problemstillinger i relation til almene samfundsinteresserEn grundig omtale af generalklausuler som lovgivningsform.

Bogen indeholder en udførlig gennemgang af markedsføringslovens § 1 og overvejelser om, hvorvidt bestemmelsen opfylder sit formål som generalklausul. De enkelte afsnit indeholder en up to date gennemgang af domme og afgørelser af relevans for de behandlede problemstillinger.

I tillæg til ovenstående indeholder bogen en grundig gennemgang af historien bag markedsføringslovens § 1 og analyse af den udvikling, som bestemmelsen er undergået frem til i dag.

MålgruppeBogen er dels relevant for praktikere, som beskæftiger sig med markedsførings- og reklamevirksomhed, og dels relevant for forskere på området.Om forfatterenUlrich Birch Eriksen er til daglig ansat hos advokatfirmaet Jon Palle Buhl.Bogen er en lettere revideret udgave af forfatterens ph.d.-afhandling, ”Markedsføringslovens § 1 – Portræt af en generalklausul”, der blev udarbejdet ved Aarhus Universitet.
Forfatter
Ulrich Birch Eriksen
ISBN13
9788761934031
ISBN10
8761934038
Udgave /år
1 / 2013
Forlag
Karnov Group Denmark A/S
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.