Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Strategisk proceskonsultation i teori og praksis
Titlen henviser til en ny tilgang i konsulentpraksis, som på en og samme tid samtænker organisatorisk læring og resultatorienterede forandringsprojekter. Forfatterne mener, der er behov for at forny den organisationskonsultative praksis, og at dette kan gøres ved at integrere managementkonsulentens blik for strategi, styring og struktur med proceskonsulentens optagethed af personlig mening og kunnen, teambaseret engagement og organisatorisk handlekraft.
ALC (Action Learning Consulting) er en konsultativ tilgang, som forsøger at skabe organisatoriske resultater, samtidig med at de nødvendige kompetencer for at skabe resultaterne udvikles. Denne synkroniseringstænkning synliggør, om organisationens sociale styringsteknologier såvel som dens hårde styringsteknologier understøtter eller modarbejder den ønskede forandring. Nogle gange er forandringen måske bedst initieret ved at ændre en hård styringsteknologi først og så følge op med kompetenceudvikling. Alle parter gøres dermed til reelle aktører i forandringen. Action Learning Consulting henvender sig til forandringsagenter, der oplever, at de eksisterende tilgange til udvikling og forandring enten er for "bløde" eller for "hårde", enten har for ensidigt fokus på kompetenceudvikling, socialpsykologiske kvaliteter og kultur eller for snævert et fokus på struktur, systemer og økonomi. Den henvender sig primært til organisationskonsulenter men også til ledere og andre faggrupper, der arbejder med udvikling af arbejdspladser.
ALC (Action Learning Consulting) er en konsultativ tilgang, som forsøger at skabe organisatoriske resultater, samtidig med at de nødvendige kompetencer for at skabe resultaterne udvikles. Denne synkroniseringstænkning synliggør, om organisationens sociale styringsteknologier såvel som dens hårde styringsteknologier understøtter eller modarbejder den ønskede forandring. Nogle gange er forandringen måske bedst initieret ved at ændre en hård styringsteknologi først og så følge op med kompetenceudvikling. Alle parter gøres dermed til reelle aktører i forandringen. Action Learning Consulting henvender sig til forandringsagenter, der oplever, at de eksisterende tilgange til udvikling og forandring enten er for "bløde" eller for "hårde", enten har for ensidigt fokus på kompetenceudvikling, socialpsykologiske kvaliteter og kultur eller for snævert et fokus på struktur, systemer og økonomi. Den henvender sig primært til organisationskonsulenter men også til ledere og andre faggrupper, der arbejder med udvikling af arbejdspladser.
- Forfatter
- Thorkil Molly-Søholm (red.), Søren Willert (red.), Henrik Schelde Andersen, Jan Rosenmeier
- ISBN13
- 9788777066658
- ISBN10
- 8777066650
- Udgave /år
- 1 / 2010
- Forlag
- Dansk Psykologisk Forlag
- Sidetal
- 327
- Indbinding
- Hæftet