Dansk Markedsret

Dansk Markedsret

Djøf Forlag
9788757439595
642,00 kr.
Inkl. moms

 
Dansk markedsret behandler primært konkurrencebegrænsningsretten og markedsføringsreguleringen. Fremstillingen beskæftiger sig primært med den del af lovgivningen, der kommer til udtryk i konkurrenceloven og markedsføringsloven.
Bogen er både tiltænkt anvendt i undervisningen på højere læreanstalter og af praktikere og andre med interesse for markedsret, erhvervsregulering og forbrugerforhold. Bogen er således opdelt i emner, der relaterer sig til reguleringen, ligesom der er udfærdiget et stikordsregister med henblik på, at bogen også kan anvendes som opslagsværk.
Siden udgivelsen af 4. udgaven i 2015 er der bl.a. kommet en ny markedsføringslov, som bl.a. indeholder en definitionsbestemmelse. Skelnet mellem regulering af B2B og B2C blevet klarere. Ikke blot indeholder loven to god skikbestemmelser; der er nu også separate vildledningsbestemmelser. I konkurrenceloven er der bl.a. sket justeringer af teknisk art i fusionskontrolbestemmelserne, ny bagatelgrænse til forbuddet mod konkurrencebegrænsende aftaler, ændringer vedr. fusionskontrol og nye regler om styrket nordisk samarbejde.
Om forfatterne:Bent Ole Gram Mortensen er ansat som professor ved Juridisk Institut, Syddansk Universitet og Michael Steinicke er ansat som professor ved Juridisk Institut, Aarhus Universitet. Begge forsker og underviser i markedsretlige emner.
Forfatter
Bent Ole Gram Mortensen & Michael Steinicke
ISBN13
9788757439595
ISBN10
8757439591
Udgave /år
5 / 2018
Forlag
Djøf Forlag
Sidetal
510
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.