Twitter er i fuld fart ved at blive en vigtig social teknologi på linje med Facebook, YouTube og lignende. Så vigtig er Twitter i det globale mediebillede, at den amerikanske regering under Iran-krisen bad selskabet bag Twitter om at vente med at opgradere websitet, fordi det ville betyde, at millioner af iranere ville miste en mulighed for at kommunikere med omverdenen på nettet. En søgning på Twitter på danske søgemaskiner giver næsten 2 millioner hits. Globalt er det over 600 mio. hits.
Twitter er et meget effektivt socialt kommunikationsværktøj, som bl.a. var en vigtig del af Barack Obamas valgkamp. Twitter er en slags webbaseret SMS, hvor du maksimalt har 140 tegn til at kommunikere. Det giver en helt ny kommunikationsform som både virksomheder, private, politikere og foreninger kan drage nytte af.
Natasha Friis Saxberg og Jacob Friis Saxberg er begge aktive Twitter-brugere og står bag denne første danske bog om Twitter.
Indholdsfortegnelse:
Hvad er Twitter og hvorfor taler alle om det?
Bag om Twitter
Medievirksomheder, virksomheder, private og politikeres brug af Twitter
Hvad får man ud af at bruge Twitter?
Personlig branding med Twitter
Sådan skaber Twitter værdi for din virksomhed eller organisation
Markedsføring og branding med Twitter
Kundeservice og support med Twitter
Innovation med Twitter
Rekruttering med Twitter
En strategi for Twitter i virksomheden
Få fastlagt en Twitter politik
Showstoppere for succes med Twitter
Måling af resultaterne med Twitter
Sådan kommer du i gang (som virksomhed, privat, politiker eller forening)
Sådan Twitter man
Twitter funktionalitet
Twitikette
Hvor mange ressourcer skal man afsætte til Twitter?
Twitter i fremtiden
Ordliste
Appendix. Forbind dine sociale tjenester automatisk
- Forfatter
- Natasha og Jacob Friis Saxberg
- ISBN13
- 9788778438805
- ISBN10
- 8778438805
- Udgave /år
- 1 / 2009
- Forlag
- Forlaget Libris
- Sidetal
- 276
- Indbinding
- Paperback