Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Er bogen kun til visning, så kan den bestilles på forlag@dafolo.dk
Mange lærere og skoler arbejder allerede med co-teaching og gør sig erfaringer med denne indsats. Men hvad er skolelederens rolle i implementeringen af co-teaching, og hvordan kan skolelederen understøtte skolens indsats med co-teaching? Det giver Ledelse af co-teaching konkrete og erfaringsbaserede bud på.En af bogens vigtigste pointer er, at skolelederens rolle i implementeringen af co-teaching på den enkelte skole næppe kan overvurderes. Ledelse af co-teaching retter derfor fokus på skolelederen og væsentlige emner som disse:Hvad co-teaching er og ikke er (det essentielle spørgsmål)Udviklingen af en lokal kultur, der støtter indsatsen med co-teachingRetningslinjer og gode råd i forbindelse med lederens skemalægningVærktøjer og sikring af tid til co-planlægning for alle involveredeObservation af og feedback på lærernes arbejde med co-teachingDataindsamling og målformulering for skolens arbejde med co-teaching.Gennem bogens 10 kapitler føres skolelederen gennem stort set alle aspekter af det ledelsesmæssige arbejde med implementering af co-teaching. I den forbindelse byder bogen på værdifulde skemaer, oversigter og tjeklister, som kan understøtte skolelederens implementering af co-teaching.
Mange lærere og skoler arbejder allerede med co-teaching og gør sig erfaringer med denne indsats. Men hvad er skolelederens rolle i implementeringen af co-teaching, og hvordan kan skolelederen understøtte skolens indsats med co-teaching? Det giver Ledelse af co-teaching konkrete og erfaringsbaserede bud på.En af bogens vigtigste pointer er, at skolelederens rolle i implementeringen af co-teaching på den enkelte skole næppe kan overvurderes. Ledelse af co-teaching retter derfor fokus på skolelederen og væsentlige emner som disse:Hvad co-teaching er og ikke er (det essentielle spørgsmål)Udviklingen af en lokal kultur, der støtter indsatsen med co-teachingRetningslinjer og gode råd i forbindelse med lederens skemalægningVærktøjer og sikring af tid til co-planlægning for alle involveredeObservation af og feedback på lærernes arbejde med co-teachingDataindsamling og målformulering for skolens arbejde med co-teaching.Gennem bogens 10 kapitler føres skolelederen gennem stort set alle aspekter af det ledelsesmæssige arbejde med implementering af co-teaching. I den forbindelse byder bogen på værdifulde skemaer, oversigter og tjeklister, som kan understøtte skolelederens implementering af co-teaching.
- Forfatter
- Wendy Murawski og Lisa Dieker
- ISBN13
- 9788772340173
- ISBN10
- 8772340177
- Udgave /år
- 1 / 2021
- Forlag
- Dafolo
- Sidetal
- 216
- Indbinding
- Paperback