Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
- Ny
Skab læringsmiljøer, der understøtter og forankrer elevernes læring
Få inspiration, viden og værktøjer til, hvordan elever opnår livslang, motiverende og brugbar læring - via dybdelæring.
Bogen er et varmt forsvar for en skole, der sætter dybdelæring, refleksion og handlekompetence i centrum – og et opgør med en undervisningskultur, der belønner reproduktion og overfladelæring.
Skolen, lærerne, eleverne og samfundet kalder på andre måder at lære på. Dybdelæring tilbyder en læringstilgang, der ruster eleverne til atkunne begå sig i en kompleks og foranderlig fremtid. Målet er, at eleverne forstår det, de lærer, og kan bruge det gennem aktiv involvering– nu og fremover.
Med dybdelæring bliver eleverne:
• Mere motiverede – fordi undervisningen giver mening.
• Mere selvstændige – fordi de lærer at lære og tænke kritisk.
• Mere handlekraftige – fordi de kan bruge deres viden i nye sammenhænge.
DYBDELÆRING tilbyder viden om og konkrete værktøjer til, hvordan lærere og skoler kan skabe engagerende læringsmiljøer med fokus på samarbejde, differentiering og elevernes aktive deltagelse. Der er masser af inspiration til, hvordan man som lærer kan udvikle sin undervisning, og hvordan teamet eller skolen i fællesskab kan udvikledidaktikken, så læring bliver mere vedkommende og hænger ved.
Bogen henvender sig til lærere, pædagoger og ledelse i grundskolen og kan også bruges på ungdomsuddannelserne.
Om forfatterne:
Marianne Tolstrup er lærer, cand.pæd.pæd. og har sidefag i psyologi samt en master i positiv psykologi. Hun har arbejdet med didaktik og organisationsudvikling i over 30 år.
Ulla Olander Vangsted er lærer, cand.pæd.didak i dansk og har undervist på læreruddannelsen. Hun er lektor på eftervidereuddannelsen, Pædagogik & Læring, UCL.
Bogen er et varmt forsvar for en skole, der sætter dybdelæring, refleksion og handlekompetence i centrum – og et opgør med en undervisningskultur, der belønner reproduktion og overfladelæring.
Skolen, lærerne, eleverne og samfundet kalder på andre måder at lære på. Dybdelæring tilbyder en læringstilgang, der ruster eleverne til atkunne begå sig i en kompleks og foranderlig fremtid. Målet er, at eleverne forstår det, de lærer, og kan bruge det gennem aktiv involvering– nu og fremover.
Med dybdelæring bliver eleverne:
• Mere motiverede – fordi undervisningen giver mening.
• Mere selvstændige – fordi de lærer at lære og tænke kritisk.
• Mere handlekraftige – fordi de kan bruge deres viden i nye sammenhænge.
DYBDELÆRING tilbyder viden om og konkrete værktøjer til, hvordan lærere og skoler kan skabe engagerende læringsmiljøer med fokus på samarbejde, differentiering og elevernes aktive deltagelse. Der er masser af inspiration til, hvordan man som lærer kan udvikle sin undervisning, og hvordan teamet eller skolen i fællesskab kan udvikledidaktikken, så læring bliver mere vedkommende og hænger ved.
Bogen henvender sig til lærere, pædagoger og ledelse i grundskolen og kan også bruges på ungdomsuddannelserne.
Om forfatterne:
Marianne Tolstrup er lærer, cand.pæd.pæd. og har sidefag i psyologi samt en master i positiv psykologi. Hun har arbejdet med didaktik og organisationsudvikling i over 30 år.
Ulla Olander Vangsted er lærer, cand.pæd.didak i dansk og har undervist på læreruddannelsen. Hun er lektor på eftervidereuddannelsen, Pædagogik & Læring, UCL.
- Forfatter
- Marianne Tolstrup, Ulla Olander Vangsted
- ISBN13
- 9788771858785
- ISBN10
- 8771858784
- Udgave /år
- 1 / 2025
- Forlag
- Dansk Psykologisk Forlag
- Sidetal
- 224
- Indbinding
- Hæftet