Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
- Ny
Hvordan fremmer man elevernes evne til at læse og forstå filosofiske primærtekster, tænke kritisk og reflektere selvstændigt? Fagdidaktik i filosofi giver et solidt didaktisk fundament og konkrete redskaber til undervisningen i filosofi.
Bogen præsenterer centrale problemstillinger i faget – fra arbejdet med komplekse tekster og fagets metoder til anvendt filosofi og formativ evaluering – og viser, hvordan disse kan håndteres didaktisk i praksis. Derudover giver den inspiration til, hvordan dialogiske arbejdsformer kan styrke elevernes filosofiske refleksion og engagement.
Antologien er skrevet i samarbejde mellem gymnasielærere og forskere i filosofi. Den forener teoretisk indsigt med praksiserfaring og rummer konkrete forslag til tilgange og øvelser, der direkte kan overføres til den daglige undervisning.
Fagdidaktik i filosofi er et must for filosofilærere, der ønsker inspiration, konkrete øvelser og velfunderede metoder til at engagere eleverne i filosofisk tænkning.
Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt lærerstuderende. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
Bogen præsenterer centrale problemstillinger i faget – fra arbejdet med komplekse tekster og fagets metoder til anvendt filosofi og formativ evaluering – og viser, hvordan disse kan håndteres didaktisk i praksis. Derudover giver den inspiration til, hvordan dialogiske arbejdsformer kan styrke elevernes filosofiske refleksion og engagement.
Antologien er skrevet i samarbejde mellem gymnasielærere og forskere i filosofi. Den forener teoretisk indsigt med praksiserfaring og rummer konkrete forslag til tilgange og øvelser, der direkte kan overføres til den daglige undervisning.
Fagdidaktik i filosofi er et must for filosofilærere, der ønsker inspiration, konkrete øvelser og velfunderede metoder til at engagere eleverne i filosofisk tænkning.
Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt lærerstuderende. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
- Forfatter
- Magnus Riisager (red.)
- ISBN13
- 9788776231354
- ISBN10
- 8776231356
- Udgave /år
- 1 / 2025
- Forlag
- Frydenlund
- Sidetal
- 160
- Indbinding
- Paperback