Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Om en klassisk pædagogisk-sociologisk interesse i at undersøge og forstå mønstre i menneskelige handlinger, deres struktur og genese. Ti forskere præsenterer, hvordan og hvor forskelligt studier af praksis kan foregå – fra det helt empirinære til det rent teoribaserede studie. Flere af forfatterne peger desuden på, hvilke konsekvenser og sociale implikationer handlingerne og processerne indebærer, samt hvordan de kan forstås bagudrettet i tid som biografier og historie og fremadrettet som forforståelser med henblik på formuleringer af fremtidige politikker.
Bogen henvender sig til studerende og lærere på professionshøjskoler og universiteter samt lærer-, sygepleje- og pædagoguddannelsen. Desuden vil politikere, uddannelsesplanlæggere og voksenoplysere have glæde af bogen.
I serien er tidligere udkommet:
Staten og den institutionelle pædagogik – Bind I
Modernisering af den offentlige sektor – Bind II
Global uddannelse – lokalt demokrati? – Bind III
Bogen henvender sig til studerende og lærere på professionshøjskoler og universiteter samt lærer-, sygepleje- og pædagoguddannelsen. Desuden vil politikere, uddannelsesplanlæggere og voksenoplysere have glæde af bogen.
I serien er tidligere udkommet:
Staten og den institutionelle pædagogik – Bind I
Modernisering af den offentlige sektor – Bind II
Global uddannelse – lokalt demokrati? – Bind III
- Forfatter
- Morten Nørholm
- ISBN13
- 9788776842574
- ISBN10
- 8776842576
- Udgave /år
- 1 / 2008
- Forlag
- Aarhus Universitetsforlag
Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag - Sidetal
- 213
216 - Indbinding
- Hæftet