Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Pædagogstuderende mellem profession og akademisering
Metodebogen præsenterer forskellige studiemetoder i pædagoguddannelsen og sætter dem i relation til udviklingen inden for uddannelsen og det pædagogiske felt. Udgangspunktet er pædagoguddannelsens placering mellem profession og akademisering. Hensigten er at dække de pædagogstuderendes behov for at diskutere de krav og udfordringer, de møder i deres uddannelse. Bogen stiller derfor skarpt på det forhold, at de studerende både skal kvalificere sig til en praktisk profession og bruge videnskabelige metoder i løbet af uddannelsen.
Bogen behandler desuden den sociale læring, der finder sted i uddannelsen, ligesom den beskæftiger sig med den undervisning, der foregår på studiet, dels for at de studerende kan få et indblik i nogle af de overvejelser, der gøres i forbindelse med undervisning, dels for at underviserne kan få et andet perspektiv på undervisning end deres eget.
Denne 2. udgave er revideret på baggrund af reformen af pædagoguddannelsen 2014. Der er tilføjet kapitler om portfolio og studiemetoder, og bogen er suppleret med et selvstændigt kapitel om BA-projektet. Desuden sættes der fokus på metoder til indsamling af empiri gennem hele uddannelsen.
Metodebogen henvender sig både til pædagogstuderende og undervisere på pædagoguddannelsen. De pædagogstuderende vil kunne genkende deres egen situation, det pædagogiske hverdagsarbejde og de specifikt pædagogfaglige problemstillinger i bogen.
Noona Elisabeth Jensen er cand.phil. i pædagogik, lektor i pædagogik ved Pædagoguddannelsen Sydhavn, Professionshøjskolen UCC.
- Forfatter
- Noona Elisabeth Jensen
- ISBN13
- 9788741261171
- ISBN10
- 8741261171
- Udgave /år
- 2 / 2016
- Forlag
- Gyldendal
- Sidetal
- 272
- Indbinding
- Hæftet