Det vil kræve handling og en massiv omstilling af vores samfund, når Danmark i de kommende år skal leve op til Verdensmålene for bæredygtig udvikling. Vores uddannelser har en vigtig rolle i den omstilling. Derfor har vi udgivet denne bog.
I bogens kapitler giver en række af landets dygtigste forskere og undervisere deres bud på, hvordan børn og unge kan lære om bæredygtighed. Kapitlerne viser, hvordan vi som undervisere kan hjælpe med at fremme håb og handlekraft – og integrere bæredygtig udvikling i undervisningen.
Håbets og handlingens pædagogik præsenterer en række handlingsrettede, didaktiske forslag til at ændre verden sammen med børn og unge. Dermed er fokus også rettet mod kompetenceudviklingen af kommende lærere og pædagoger. Deres viden og handledygtighed inden for Verdensmål og bæredygtighed har afgørende betydning for, at børn og unge kan møde morgendagens udfordringer som kritiske, handlende og ansvarlige samfundsborgere.
Bogen er skrevet til lærer- og pædagogstuderende og til lærere og pædagogisk personale i skolen.
- Forfatter
- Andy Højholdt;Thomas Ravn-Pedersen;Katrine Dahl Madsen;Lars Stubbe Arndal;Jesper Garsdal;Steen Hildebrandt;Jeppe Kiel Christensen;Benjamin Laier;Lene Dammand Lund;Laura Lundager Jensen;Anja Nielsen;Katherine Richardson Christensen;Jeanette Ringgaard Svendsen;Lilian Rohde;Per Schultz Jørgensen;Mathilde Sederberg;Nicolai Seest;Jette Maibritt Vestergaard;Søren Witzel Clausen
- ISBN13
- 9788702318876
- ISBN10
- 8702318876
- Udgave /år
- 1 / 2021
- Forlag
- Gyldendal
- Sidetal
- 316
- Indbinding
- Hæftet