Bevægelsens betydning

Bevægelsens betydning

Forlaget Fjordager - Erik Schmidt
9788797070079
254,00 kr.
Inkl. moms
en inspirationsbog til fagligt relateret bevægelse i skolens undervisning
 
BEVÆGELSE I SKOLEN - PRAKSIS OG TEORI.       - Ni forskellige bevægelsesformer til skolens undervisning i 1.-9. klasse Kan man gribe en bevægelse med kroppen? Kan man veksle en brainstorm til en bodystorm? Eller stikord til fagter? Kan man danse et begreb og stille eksistentielle spørgsmål gennem tableau-øvelser, forumteater eller kampsport?   
Brug af krop og bevægelse i undervisningen rummer både muligheder for at motivere eleverne, nuancere faglige pointer og øge bevidstheden om, at vores tænkning er forankret i kroppens erfaringer.   
 Bogen indeholder konkrete beskrivelser af, hvordan ni forskellige bevægelsesformer kan indgå i skolens undervisning fordelt på 1.-9. klasse. Bevægelsesformerne gennemgås ud fra tværfaglige forløb, og der peges på, hvordan man som lærer eller underviser didaktisk kan tænke bevægelse ind i sin undervisning gennem enkle overvejelser om sammenhæng mellem form og indhold samt placering af bevægelsesaktiviteten i undervisningsforløbet.    
 I bogen finder man desuden fire teoretiske og mere rammesættende kapitler, der beskriver bevægelse i et skolehistorisk perspektiv, definerer bevægelse æstetisk og pædagogisk samt placerer bevægelse i et alment didaktisk perspektiv. 
 Endelig er der en kort beskrivelse af det treårige udviklingsprojekt, som ligger til grund for denne inspirationsbog.   Projektet rummede et ønske om at kvalificere og nuancere brugen af bevægelse i skolens undervisning og stille spørgsmålet Kan man forstå med kroppen? ind i den pædagogiske verden. 
Forfatter
Anne-Sofie Aabenhus, Mette Berndsen, Mie Keinicke Hansen, John Rydahl, Peter Green Sørensen
ISBN13
9788797070079
ISBN10
8797070076
Udgave /år
1 / 2021
Forlag
Forlaget Fjordager - Erik Schmidt
Sidetal
196
Indbinding
Paperback
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.