Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Perspektiver på liv og læring
Der har i de senere år været en stigende interesse for relationer og relationstænkning i pædagogiske sammenhænge.
Artiklerne sætter fokus på en række centrale temaer, herunder relationers betydning for lærerrollen, lærerens kompetencer og relationelle perspektiver på læring. Der inddrages forskellige kulturelle, samfundsmæssige og kritiske perspektiver på relationstemaet og dets betydning for skolen. På baggrund heraf - og for at give læseren et overblik over indholdet - er bogen inddelt i fire sektioner:
Relation og lærerrolle
Lærerens kompetencer
Relationelle perspektiver på læring
Samfundsmæssige og kritiske perspektiver på relationstænkning
Relationer i skolen henvender sig til alle, der interesserer sig for skolen, til studerende på lærerseminarier samt lærere på efteruddannelsesforløb på CVU´erne.
Artiklerne sætter fokus på en række centrale temaer, herunder relationers betydning for lærerrollen, lærerens kompetencer og relationelle perspektiver på læring. Der inddrages forskellige kulturelle, samfundsmæssige og kritiske perspektiver på relationstemaet og dets betydning for skolen. På baggrund heraf - og for at give læseren et overblik over indholdet - er bogen inddelt i fire sektioner:
Relation og lærerrolle
Lærerens kompetencer
Relationelle perspektiver på læring
Samfundsmæssige og kritiske perspektiver på relationstænkning
Relationer i skolen henvender sig til alle, der interesserer sig for skolen, til studerende på lærerseminarier samt lærere på efteruddannelsesforløb på CVU´erne.
- Forfatter
- Per Schultz Jørgensen, Jonas Aspelin, Lisbeth Lunde Frederiksen, Kate Groth, Peter Lang, Ole Løw, Peter Westmark, Tom Ritchie, M
- ISBN13
- 9788778421784
- ISBN10
- 8778421780
- Udgave /år
- 1 / 2006
- Forlag
- Billesø & Baltzer
- Sidetal
- 280
- Indbinding
- Indbundet