Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Procesdidaktik og situeret professionalisme i undervisningen
"Inkluderende specialpædagogik" præsenterer en pædagogisk og didaktisk tilgang til inklusion, der inddrager specialpædagogisk viden, der tidligere primært hørte specialpædagogiske institutioner til. Der er ikke tale om specialpædagogiske teorier og modeller, der kompenserer for ‘mangler’ hos fx diagnosticerede børn, men om en mangfoldighed af teorier og vidensformer, der udfoldes i praksissituationer.
Lotte Hedegaard-Sørensen viser, hvordan lærere med afsæt i deres egen praksis – gennem praksisfortællinger – kan udvikle en procesdidaktisk kompetence, der gør det muligt at håndtere komplicerede læringssituationer for alle børn.
- Forfatter
- Lotte Hedegaard-Sørensen
- ISBN13
- 9788750043430
- ISBN10
- 8750043439
- Udgave /år
- 1 / 2013
- Forlag
- Akademisk Forlag
- Sidetal
- 168
- Indbinding
- Hæftet