Offentlig kommunikation i teori og praksis er en lærebog til kommunikations-studerende og en brugsbog til medarbejdere i det offentlige. Bogen er ander-ledes end andre bøger om offentlig kommunikation fordi den ikke er en koge-bog der fortæller hvordan man skal gøre. I stedet diskuterer den vilkårene for offentlig kommunikation. Dermed får den offentligt ansatte mulighed for at reflektere over sin rolle i kommunikationen med borgerne.
Karsten Pedersen, er cand.mag. i engelsk og datalingvistik og ph.d. i tekst-analyse. Han har arbejdet både teoretisk og praktisk med kommunikation i sine ansættelser på CBS, i Haslev Kommune og på Roskilde Universitet, hvor han er lektor og har været ansat siden 2001. Karsten Pedersen forsker og underviser i offentlig kommunikation og har udgivet flere bøger og artikler om emnet. Han holder også foredrag og kurser om emnet.
Indholdsoversigt
Om 2. udgave
Indledning
Den offentlige kommunikationsindsats; pligt eller mulighed?
Teori
Vilkår for kommunikation
Hvad er egentlig relevant?
Hvem er målgruppen?
Hvordan får vi borgeren i tale?
Analyse
Sprogbrug
Det handler om troværdighed
Evaluering
Mon det virker?
Metoder til analyse af kommunikationsindsatser
Afslutning
Liste over figurer og illustrationer
Bilag
Litteraturliste
Indeks
- Autor
- Karsten Pedersen
- ISBN13
- 9788762903951
- ISBN10
- 8762903950
- Auflage / Jahr
- 2 / 2012
- Verlag
- DJØF
- Seitenzahl
- 146
- Bindung
- Hæftet