Hvor er pointen?

Hvor er pointen?

Handelshøjskolens forlag
9788762903937
240,00 kr
Bruttopreis
kommunikationsfaglige vinkler på argumentation

 
Der er meget andet i spil end den rene logik, når argumenterne flyver frem og tilbage i dagligdagen og i den offentlige debat. De traditionelle analysemodeller og analysebegreber er ikke altid lige nemme at anvende, og heller ikke særligt dækkende, når det drejer sig om praktisk kommunikation, hvor konteksten og situationen, herunder deltagernes fokus, normer og værdier, er væsentlige for argumenternes styrke.

I Hvor er pointen? har seks kommunikationsforskere fra Roskilde Universitetscenter samlet deres erfaringer og helt nye bud på, hvordan vi finder hoved og hale i de meget forskellige argumenter og argumentationsformer, som vi møder og bruger i hverdagens diskussioner såvel som i offentlig debat.

Bogen henvender sig til alle med interesse for kritisk analyse, forståelse og deltagelse i praktisk argumentation.


Indholdsoversigt

Indledning
Oversigt over kapitlerne

Argumentation og model - en opdatering af Toulmins model på dansk - af Henrik Juel
Argumentation og appelformer på menuen - af Jody Shaw
Appelformer i argumentation - af Jan Foght Mikkelsen
Invitationer til dialogisk argumentation - en diskussion af den retoriske forskønnelses funktion i argumentation - af Sanne Knudsen
Fortællingen som argumentation - af Leif Becker Jensen
At analysere argumentation - et bud på en strategi - af Karsten Pedersen
Argumentmodellen i brug - udfordring og fortolkning - af Henrik Juel

Autor
Henrik Juel (red)
Henrik Juel (red)
ISBN13
9788762903937
ISBN10
8762903934
Auflage / Jahr
1 / 2011
Verlag
Handelshøjskolens Forlag
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.