Your cart
Der er ikke flere varer i din indkøbskurv
Teamets arbejde med... talentpleje behandler følgende emner: Hvad er talent eller usædvanlig dygtighed, og hvem er børnene med særlige forudsætninger? Erfaringerne med undervisning af børn med særlige forudsætninger er bl.a. indhøstet i et udviklingsarbejde i Lyngby-Taarbæk Kommune, hvor man arbejder med at identificere børn med særlige forudsætninger, hvordan man kan undervise dem, og hvordan man i øvrigt kan tilgodese deres behov for intellektuelle udfordringer, herunder også børn, der samtidig har specifikke indlæringsvanskeligheder. Der gives eksempler på redskaber til arbejdet, og betydningen af at tydeliggøre forventninger i skole-hjem-samarbejdet synliggøres.
Gennem præsentation af udenlandske erfaringer, som peger på, at det er vigtigt og nødvendigt, at den enkelte skole lægger en strategi for teamarbejde med dygtige elever, sættes arbejdet med dygtige elever ind i en bred forståelse af udvikling af den rummelige skole.
Kirsten Baltzer er ekstern lektor ved Danmarks Pædagogiske Universitet og forskningsmedarbejder ved projektet ´Undervisning af børn med særlig forudsætninger´ i Lyngby-Taarbæk Kommune 2002-06.
Ole Kyed er børnepsykolog og souschef ved Rådgivningscentret for Børn og Unge i Lyngby-Taarbæk Kommune.
Gennem præsentation af udenlandske erfaringer, som peger på, at det er vigtigt og nødvendigt, at den enkelte skole lægger en strategi for teamarbejde med dygtige elever, sættes arbejdet med dygtige elever ind i en bred forståelse af udvikling af den rummelige skole.
Kirsten Baltzer er ekstern lektor ved Danmarks Pædagogiske Universitet og forskningsmedarbejder ved projektet ´Undervisning af børn med særlig forudsætninger´ i Lyngby-Taarbæk Kommune 2002-06.
Ole Kyed er børnepsykolog og souschef ved Rådgivningscentret for Børn og Unge i Lyngby-Taarbæk Kommune.
- Forfatter
- Kirsten Baltzer, Ole Kyed
- ISBN13
- 9788772812984
- ISBN10
- 8772812982
- Udgave /år
- 1 / 2008
- Forlag
- Dafolo
- Sidetal
- 151
- Indbinding
- Hæftet