• Ny
De højt begavede børn i (mis)trivsel

De højt begavede børn i (mis)trivsel

Frydenlund
9788776231323
257,00 kr.
Inkl. moms
hvordan vi anerkender, forstår og styrker dem i folkeskolen

 
I hver anden folkeskoleklasse sidder et barn, der tænker anderledes end flertallet. Dette barn er højt begavet, hvilket betyder, at det sanser anderledes og har en anderledes hjerne med en anden kapacitet end gennemsnittet. Det lyder måske udelukkende som en god ting, men virkeligheden er ofte en anden for barnet, der har brug for forståelse, anerkendelse og støtte. Hvis ikke højt begavede børn bliver mødt og forstået i folkeskolen, risikerer vi, at de mistrives og kan ende i ufrivilligt skolefravær. 
For at kunne understøtte de højt begavede børn bedst muligt er det afgørende, at man har redskaber til at kunne identificere dem, for det er ikke altid åbenlyst, hvem der er højt begavet. De højt begavede er f.eks. ikke nødvendigvis de børn, der præsterer bedst og er fagligt dygtigst – børnenes adfærd kan også blive tolket som tegn på ADHD og autisme. De højt begavede børn i (mis)trivsel – hvordan vi anerkender, forstår og styrker dem i folkeskolen giver redskaber, råd og vejledning til at styrke højt begavede børn, samtidig med at børnene og deres forældre kommer til orde i bogens cases. 
Bogen henvender sig til fagprofessionelle som lærere, pædagoger og socialrådgivere, der er i berøring med børn med høj begavelse, samtidig med at forældre til højt begavede børn eller unge kan finde råd og vejledning i de faglige kapitler såvel som casene med personlige fortællinger. Det er forfatterens håb, at denne bog vil bidrage med faglig viden og nuancerede livsfortællinger om høj begavelse hos børn.
Forfatter
Sarah Moshage Ahola
ISBN13
9788776231323
ISBN10
8776231321
Udgave /år
1 / 2025
Forlag
Frydenlund
Sidetal
216
Indbinding
Hæftet
Produkt tilføjet til ønskeliste
Product added to compare.