Taknemlighedsdagbog for børn

Taknemlighedsdagbog for børn

Wadskjær Forlag
9788794162258
146,00 kr
Bruttopreis
 
Taknemlighedsdagbog for børn er skrevet og forberedt af Louise Mackenhauer, specialist i mindfulness. Bogen indeholder en introduktion og vejledning til taknemlighed og brugen af bogen samt qr-koder med video og lyd. Resten af bogen er opstillet i dagbogsform med intentionssider, mandalaer og månedens mantra.
Der har været diskussioner om, hvorvidt man bliver lykkelig af at være taknemmelig eller taknemmelig af at være lykkelig… Måske er det lidt kryptisk, men det vi ved, og det, som flere studier viser, er: Jo mere man praktiserer taknemmelighed. Jo mere lykke oplever man. Faktisk har flere studier vist, at det at praktisere taknemmelighed både kan have en positiv effekt på ens sind og ens krop. Man kan opleve at få et bedre søvnmønster, mere energi, et bedre humør og mere overskud. Det kan have en betydning for den måde, vi møder udfordringer på. Hvordan vi håndterer stress. Og så kan det forbedre vores sociale relationer. Det lærer os at være med det, der er – at leve i nuet.
Målet med denne taknemlighedsdagbog er at hjælpe dit barn og måske dig med at få øje på alt det, som barnet er – al den værdi, barnet skaber. Dette gøres blandt andet ved, at du støtter op om at give dit barn en solid tro på, at barnet har værdi. I familien og i verden. Og at han eller hun er vigtig – uanset hvad de kan, gør og opnår. Det handler helt grundlæggende om anerkendelse. Altså at du hjælper dit barn medat få øje på og dermed kunne anerkende sin egen værdi. Det aldrig er  for sent at starte med dette arbejde – det vigtigste er at gøre det. At vi som forældre har fokus på barnets værdi og styrker vores børns oplevelse af, at de er perfekte, nøjagtig som de er. At fortælle dem at vi elsker dem, netop fordi de er, dem de er.
Autor
Louise Mackenhauer
ISBN13
9788794162258
ISBN10
8794162255
Auflage / Jahr
1 / 2022
Verlag
Wadskjær Forlag
Seitenzahl
212
Bindung
Hardback
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.