Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Denne bog giver en lettilgængelig introduktion til moderne kommunikativ sprogundervisning.
Kommunikativ sprogundervisning handler om at skabe sproglig aktivitet og interaktion i undervisningen.
Den kommunikative sprogundervisning understøtter desuden elevernes refleksion over egne læringsmønstre og over sprogets rolle i forskellige sammenhænge – også uden for klasselokalet.
Bogen behandler sproget som et fleksibelt redskab til kommunikation mellem mennesker på tværs af kulturer og giver vejledning til, hvordan den kommunikative kompetence kan styrkes. Den bygger på erfarings- og forskningsbaseret viden og hjælper sproglæreren med at udvikle sin egen praksis.
Bogen er ideel for den nye sproglærer, men giver også supplerende refleksionsmateriale til mere erfarne lærere. Den henvender sig til udskolingsniveauet i folkeskolen og alle niveauer i gymnasiet, på HF og på VUC.
Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere og studerende i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Alle bøgerne går praktisk til værks og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
Hanne Leth Andersen er professor i sprogdidaktik og rektor ved RUC. Susana S. Fernández er lektor ved Aarhus Universitet og medlem af Uddannelsesrådet i Gymnasiets Teoretiske Pædagogikum. Birgit Henriksen er professor MSO i sprogtilegnelse ved Københavns Universitet. Dorte Fristrup er rektor ved Århus Statsgymnasium og tidligere fagkonsulent hos Undervisningsministeriet.
Kommunikativ sprogundervisning handler om at skabe sproglig aktivitet og interaktion i undervisningen.
Den kommunikative sprogundervisning understøtter desuden elevernes refleksion over egne læringsmønstre og over sprogets rolle i forskellige sammenhænge – også uden for klasselokalet.
Bogen behandler sproget som et fleksibelt redskab til kommunikation mellem mennesker på tværs af kulturer og giver vejledning til, hvordan den kommunikative kompetence kan styrkes. Den bygger på erfarings- og forskningsbaseret viden og hjælper sproglæreren med at udvikle sin egen praksis.
Bogen er ideel for den nye sproglærer, men giver også supplerende refleksionsmateriale til mere erfarne lærere. Den henvender sig til udskolingsniveauet i folkeskolen og alle niveauer i gymnasiet, på HF og på VUC.
Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere og studerende i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Alle bøgerne går praktisk til værks og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
Hanne Leth Andersen er professor i sprogdidaktik og rektor ved RUC. Susana S. Fernández er lektor ved Aarhus Universitet og medlem af Uddannelsesrådet i Gymnasiets Teoretiske Pædagogikum. Birgit Henriksen er professor MSO i sprogtilegnelse ved Københavns Universitet. Dorte Fristrup er rektor ved Århus Statsgymnasium og tidligere fagkonsulent hos Undervisningsministeriet.
- Autor
- Hanne Leth Andersen, Susana Silvia Fernández, Dorte Fristrup & Birgit Henriksen
- ISBN13
- 9788771184914
- ISBN10
- 8771184910
- Auflage / Jahr
- 1 / 2015
- Verlag
- Frydenlund
- Seitenzahl
- 151
- Bindung
- Hæftet