Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
- Neu
Muligheder og udfordringer
Mestring, motivation og læring er tæt forbundet. Gode læreprocesser kræver, at eleverne oplever mestring i skolen, og derfor er det at skabe rammer, der giver eleverne mulighed for dette, en af lærerens vigtigste opgaver.
Oplevelsen af mestring er uløseligt knyttet til udfordringer. Ved at arbejde med og lykkes med nye udfordringer kan eleverne styrke deres tro på fremtidig mestring og tilegne sig ny viden, finde nye løsninger og se nye sammenhænge.
Denne bog ser nærmere på begrebet mestring, både mestring i sig selv og forventningen om at kunne mestre noget. Bogen beskriver de vigtige betingelser for, at eleverne kan forvente og opleve mestring i skolen, forklarer sammenhængen mellem elevernes mestring og deres læringsadfærd og viser, hvilken betydning læringsmiljøet i skolen har for elevernes mestring. Derudover vurderer bogen også, hvad skolens mulighed er – sådan som den er organiseret – for at give alle elever troen på og erfaringer med egen mestring.
Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, ledere og andre, der på forskellig vis har ansvar for undervisningen i skolen, samt til studerende på læreruddannelsen.
Oplevelsen af mestring er uløseligt knyttet til udfordringer. Ved at arbejde med og lykkes med nye udfordringer kan eleverne styrke deres tro på fremtidig mestring og tilegne sig ny viden, finde nye løsninger og se nye sammenhænge.
Denne bog ser nærmere på begrebet mestring, både mestring i sig selv og forventningen om at kunne mestre noget. Bogen beskriver de vigtige betingelser for, at eleverne kan forvente og opleve mestring i skolen, forklarer sammenhængen mellem elevernes mestring og deres læringsadfærd og viser, hvilken betydning læringsmiljøet i skolen har for elevernes mestring. Derudover vurderer bogen også, hvad skolens mulighed er – sådan som den er organiseret – for at give alle elever troen på og erfaringer med egen mestring.
Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, ledere og andre, der på forskellig vis har ansvar for undervisningen i skolen, samt til studerende på læreruddannelsen.
- Autor
- Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
- ISBN13
- 9788772344638
- ISBN10
- 8772344636
- Auflage / Jahr
- 1 / 2025
- Verlag
- Dafolo Forlag
- Seitenzahl
- 96
- Bindung
- Paperback